ملت ایران:اگر یادتان باشد AMD تقریبا سال پیش اذعان داشت که کنسول‌های نسل بعدی می‌‌توانند گرافیکی در حد آخرین ساخته‌ی جیمز کامرون یعنی لایو اکشن / انیمیشن AVATAR - که بنچمارک جدیدی برای انواع فرمت های مدیا و صنعت دیجیتال به حساب می‌‌آید - ارایه دهند. ادعای بزرگی که باور کردنش بسیار سخت است، مخصوصا با اعداد عجیب و غریبی از قبیل استفاده از پانصد سوپر کامپیوتر، ۲۴۰۰ عدد سی پی یو و ۱۸ ساعت زمان تنها برای رندر ۱ فریم و البته تفاوت‌های رندرهای ریل تام در بازی و فیلم باور این موضوع را سخت کرده است.

دکتر Chris Doran یکی از بنیانگذاران Geomerics، شرکتی که ساخت موتور واسطه‌ی Enlighten - موتور نورپردازی‌ای که در Frostbite ۲.۰ از آن استفاده شده است - در کارنامه‌ی خود دارد ادعا کرده است که در بخش نورپردازی می‌توانند به فیلم اوتار برسند.

وی در بخشی از مصاحبه‌ی اخیرش با وبسایت خبری Cinemablend اظهار داشت: " Enlighten در حال حاضر به راحتی بر روی سخت افزار نسل فعلی اجرا می‌شود. پس شما از همین الان می‌توانید متصور شوید که بدون هیچ تغییر جزیی(به دلیل سخت افزار قویتر) می‌توان آن را به نسل بعد بُرد. اما سوال اصلی اینجاست. سازنده‌ها تا چه قدر می‌توانند از این قدرت اضافی در نسل بعد استفاده کنند؟ می‌توانم بگویم با Enlighten ما می‌توانیم در چندین مورد[در مبحثگرافیک] استاندارهای جدیدی را به وجود آوریم. "

وی در مورد این‌که آیا کیفیت بازی‌ها به AVATAR خواهند رسید یا خیر جواب داد: " این‌که کیفیت گرافیک بازی‌ها در نسل آینده به چه اندازه می‌رسد همچنان نامشخص است، اما با قاطعیت می‌توانم این موضوع را متذکر شوم که نورپردازی در بازی‌ها می‌تواند به فیلم AVATAR نزدیک شود. سپس در این سوال به جنبه‌های دیگه‌ی آن می‌رسیم، این‌که قابلیت مدل‌سازی محیط به همان حد امکان پذیر است؟ انیمیشن‌ها، AI و فیزیک بازی نیز به همان نسبت آیا می‌توانند قابل اجرا باشند و در آخر آیا اصلا خود بازی خوب هست یا خیر؟! "

در مبحثAI نیز AMD قبلا قول یک انقلاب را داده بود. این‌که هر NPC در یک بازی Open World هوش مصنوعی و طرز فکر منحصر به فرد خود را دارد و عملا با هیچ دو NPCای که یک عمل یکسان را انجام می‌دهند روبه‌رو نخواهیم شد.
هزاران NPC در یک بازی Open World را که هرکدام پردازش AI متفاوت دارد مطمئنا ادعای بزرگی است.

بازی سنتر