مینایی با اشاره به اینکه سال ۸۷ پروژه طراحی و ساخت بازی های رایانه ای در داخل کشور کلید خورد، اظهار کرد: امروز بسیاری از بازی های ما به نمایشگاه های بین المللی راه یافته اند و توانسته اند توجه ناشران خارجی را جلب کنند.
وی با بیان اینکه بازی های رایانه ای ژانر دفاع مقدس ما نیز مطرح است و شانس پخش پیدا کرده است، گفت: ایران در عرصه پیچیده هنر - صنعت - رسانه جایگاه خوب و رتبه برتر منطقه و حتی جهان اسلام را دارد و در آسیا هم مقام پنجم را کسب کرده ایم، انشاءالله بتوانیم در آینده نزدیک با راهیابی به بازارهای اروپایی و آمریکایی در آنجا هم جایگاه مطلوبی داشته باشیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به بازی «مبارزان جنگل»، ادامه داد: مراحل طراحی و تولید این بازی سابقه بسیار طولانی دارد و تیم پروژه بیش از دو سال چگونگی استفاده از بهترین موتورهای گرافیکی دنیا را آموزش دیدند و سرانجام توانستند بازی سه بعدی در ژانر اول شخص تیراندازی با داستان مبارز خستگی ناپذیری مانند میرزا کوچک خان جنگلی که ۹۳ سال از شهادت او می گذرد را با مدیای بازی به تولید برسانند و این فرهنگ را به فرزندانمان معرفی و همزادپنداری کنند تا روحیه مبارزه و استکبارستیزی نسل جوان ما تقویت شود.
مینایی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد کار مربوط به معرفی و تبلیغ اثر است، خاطر نشان کرد: بازی های رایانه ای ما علاوه بر بازار ایران باید به بازاهای جهانی راه پیدا کند؛ لذا انتشار بازی به زبان ها عربی، انگلیسی و آلمانی از حداقل های ماست تا در این بازارها عرضه قوی داشته باشد و نسخه های بعدی کار نظر ناشر خارجی را جلب کند؛ البته نیازمند ارائه نکات نوع، جدید و ابتکارانه در بازی های رایانه ای مان هستیم.